Sistema social empresarial y las innovaciones tecnológicas:

análisis a partir de un estudio de caso

Authors

  • María de las Mercedes Caila Facultad de Ciencias Económicas y Estadística. Universidad Nacional de Rosario.
  • Ayelén Cecilia Leda Facultad de Ciencias Económicas y Estadística. Universidad Nacional de Rosario.
  • Sebastián Pérez Facultad de Ciencias Económicas y Estadística. Universidad Nacional de Rosario.
  • Verónica Liliana Ulla Irigoyen Facultad de Ciencias Económicas y Estadística. Universidad Nacional de Rosario.

DOI:

https://doi.org/10.35305/iiata.v6i6.41

Keywords:

Technological innovation, Corporate social systems, Organizational culture

Abstract

Theories about business innovation, social innovation and social economy are analyzed and key concepts are unveiled. Nevertheless, from a case of study, significant innovation processes are obtained through qualitative research methods.

Downloads

Metrics

Vistas del PDF
105
Oct 16 '21Oct 19 '21Oct 22 '21Oct 25 '21Oct 28 '21Oct 31 '21Nov 01 '21Nov 04 '21Nov 07 '21Nov 10 '21Nov 13 '214.0
| |

References

Álvarez, B. E. Á. (2009). El concepto de innovación. Revista Lupa Empresarial, 9, 3-19. E-ISSN: 1900-2459. Recuperado a partir de https://revistas.ceipa.edu.co/index.php/lupa/article/view/534.

Amable, B., R. Barré y M. Boyer (2000). Los sistemas de innovación en la era de la globalización. Bernal: UNQ.

Chiavenato, A., (2002). Gestión del talento humano, McGraw-Hill; Bogotá; Colombia

Damanpour, F., & Gopalakrishnan, S. (2001). The dynamics of the adoption of product and process innovations in organizations. Journal of management studies, 38(1), 45-65.

Duvernay, J. (1998). Economía de las convenciones. CABA: Piette CEIL-CONICET. 123 págs.

KriegeR, M. (2001). Sociología de las organizaciones. Prentice Hall. Buenos Aires.

Hillenkamp, I (2016). ¿Innovar para sostenerse? Representaciones y prácticas de Economía Popular Solidaria en América Latina. En Economía solidaria y movimientos sociales. Una mirada desde Europa. Los Polvorines: UNGS, pp. 66-82.

Meyer, A y Goes, J (1988). Asimilación organizacional de innovaciones: un análisis contextual multinivel. Academy of Management Journal, 31 (4), 897–923. https://doi.org/10.2307/256344

Mathison, L., Gándara, J., Primera, C., & García, L. (2007). Innovación: factor clave para lograr ventajas competitivas. Negotium, 3(7), 65-83.

Pfeffer, J. (1992). Organizaciones y Teoría de las Organizaciones. FCE. México.

Pfeffer, J. (2000). Nuevos rumbos en la teoría de la organización: Problemas y posibilidades. Oxford University Press.

Porter, M. (1991). Ventaja competitiva; creación y sostenimiento de un desempeño superior; REI –CECSA: Bs.As., Argentina

Schumpeter, J. A. (2012). The Theory of Economic Development. Transaction Publishers: London. 6ª edición.

Schumpeter, J.A. (1947). Theoretical Problems of economic growth. Journal of Economic History, v.7 Supplement, pp. 1-9.

Published

2021-10-15

How to Cite

Caila, M. de las M., Leda, A. C., Pérez, S., & Ulla Irigoyen, V. L. (2021). Sistema social empresarial y las innovaciones tecnológicas: : análisis a partir de un estudio de caso. Informes De Investigacion. IIATA., 6(6), 139-148. https://doi.org/10.35305/iiata.v6i6.41

Issue

Section

ARTICULOS

Most read articles by the same author(s)