Los círculos virtuosos, la plataforma para transmitir valor. Su aporte en escenarios de incertidumbre y amenaza
DOI:
https://doi.org/10.35305/iiata.v6i6.38Keywords:
Construction, Circles, Virtuous, Support, StrategiesAbstract
This article analyzes the importance of the construction of inspiring and facilitating positive anchors, in the business scenario, when whenever adversity, uncertainty and the threat of the future appear, it is necessary to rethink the look towards the future so that everyone can walk in the same direction. But virtuous circles, which could also be considered internal development plants, do not represent support in the face of adversity, they are also so when strategies are successful, since they will allow them to be strengthened and preserved.
Downloads
Metrics
References
Aaker, David (1994). Gestión del Valor de la Marca. Díaz de Santos. Madrid.
Amigo, Adriana (2009). Negocios con Valor, 1° Edición. Fundación Ross, Argentina.
Amigo, Adriana (2012). Negocios con Valor. 2° Edición. Fundación Ross, Argentina.
Amigo, Adriana (2017). Negocios con Valor. Edición Europea. Editorial Académica Española. España. Madrid.
Buckley, John V. (2000). Cómo crecer con ventaja competitiva. El valor real de la Tecnología. Mc Graw Hill. Colombia.
Carrión Marotto, Juan (2007). Estrategia, de la visión a la acción. Alfaomega, ESIC, España.
Dyer, Davis; Dalzell, Frederick; Olegario, Roxana (2005). Procter & Gamble (Rising Tide) 165 años construyendo una marca. Grupo Editorial Norma. Bogotá. Colombia.
Gibson, Rowan y otros (1997). Repensando el futuro, Grupo Editorial Norma, Bogotá. Colombia.
Hamel, Gary; Prahalad, G. K. (1999). Compitiendo por el futuro, Editorial Ariel, Sociedad Económica, 2º reimpresión, Barcelona, España.
Kliksberg, Bernardo (2004). Más ética, más desarrollo. Temas, 1° Edición. Buenos Aires. Argentina.
Simon, Herbert (1980). El comportamiento Administrativo. Un estudio de los procesos de decisión en las organizaciones administrativas. Aguilar. Buenos Aires. Argentina.
blog.atrivity.com/es/estrategia-comunicación-creatividad-covid19.Última actualización 16 de abril de 2020. Martínez, Roger.
https://elpais.com/economia/2020/08/20/nuevos_tiempos/1597919911_259535.html
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.