Los círculos virtuosos, la plataforma para transmitir valor. Su aporte en escenarios de incertidumbre y amenaza

Authors

  • Adriana Célide Amigo Facultad de Ciencias Económicas y Estadística. Universidad Nacional de Rosario.

DOI:

https://doi.org/10.35305/iiata.v6i6.38

Keywords:

Construction, Circles, Virtuous, Support, Strategies

Abstract

This article analyzes the importance of the construction of inspiring and facilitating positive anchors, in the business scenario, when whenever adversity, uncertainty and the threat of the future appear, it is necessary to rethink the look towards the future so that everyone can walk in the same direction. But virtuous circles, which could also be considered internal development plants, do not represent support in the face of adversity, they are also so when strategies are successful, since they will allow them to be strengthened and preserved.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

References

Aaker, David (1994). Gestión del Valor de la Marca. Díaz de Santos. Madrid.

Amigo, Adriana (2009). Negocios con Valor, 1° Edición. Fundación Ross, Argentina.

Amigo, Adriana (2012). Negocios con Valor. 2° Edición. Fundación Ross, Argentina.

Amigo, Adriana (2017). Negocios con Valor. Edición Europea. Editorial Académica Española. España. Madrid.

Buckley, John V. (2000). Cómo crecer con ventaja competitiva. El valor real de la Tecnología. Mc Graw Hill. Colombia.

Carrión Marotto, Juan (2007). Estrategia, de la visión a la acción. Alfaomega, ESIC, España.

Dyer, Davis; Dalzell, Frederick; Olegario, Roxana (2005). Procter & Gamble (Rising Tide) 165 años construyendo una marca. Grupo Editorial Norma. Bogotá. Colombia.

Gibson, Rowan y otros (1997). Repensando el futuro, Grupo Editorial Norma, Bogotá. Colombia.

Hamel, Gary; Prahalad, G. K. (1999). Compitiendo por el futuro, Editorial Ariel, Sociedad Económica, 2º reimpresión, Barcelona, España.

Kliksberg, Bernardo (2004). Más ética, más desarrollo. Temas, 1° Edición. Buenos Aires. Argentina.

Simon, Herbert (1980). El comportamiento Administrativo. Un estudio de los procesos de decisión en las organizaciones administrativas. Aguilar. Buenos Aires. Argentina.

blog.atrivity.com/es/estrategia-comunicación-creatividad-covid19.Última actualización 16 de abril de 2020. Martínez, Roger.

https://www2.deloitte.com/ar/es/pages/about-deloitte/articles/atendiendo-impacto-financiero-covid19.html

https://elpais.com/economia/2020/08/20/nuevos_tiempos/1597919911_259535.html

Published

2021-10-15

How to Cite

Amigo, A. C. (2021). Los círculos virtuosos, la plataforma para transmitir valor. Su aporte en escenarios de incertidumbre y amenaza. Informes De Investigacion. IIATA., 6(6), 100-116. https://doi.org/10.35305/iiata.v6i6.38

Issue

Section

ARTICULOS

Most read articles by the same author(s)