Desarrollo de competencias profesionales del Licenciado en Administración (UNR) a través del Taller de Práctica Profesional

Authors

  • Raúl Ricardo Oviedo Facultad de Ciencias Económicas y Estadística. Universidad Nacional de Rosario.

DOI:

https://doi.org/10.35305/iiata.v6i6.32

Keywords:

Competencies, Bachelor’s Degree in Administration, Professional Practice

Abstract

Based on the question of whether the career succeeds in training competent professionals, sufficiently prepared to face dynamic and unstable contexts, particularly with their current instances of professional practice, the study raises as a research problem the Development of Professional Competencies of the Graduates in Administration of the National University of Rosario through the different modalities of Professional Practice implemented in the Career: Internship, Final Work and Dissertation. The research adopts a predominantly quantitative approach, with a descriptive, cross-sectional study. The main instrument is the survey, applying a self-administered questionnaire to a self-selected sample of graduates.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

References

Oviedo, R. R. (2020). “Desarrollo de Competencias a través de la Práctica Profesional: Impacto del Taller de Práctica Profesional en las Competencias de los Licenciados en Administración de la Universidad Nacional de Rosario”. Trabajo Final. Especialización en Gestión de Recursos Humanos. Universidad Nacional de Rosario. Facultad de Ciencias Económicas y Estadística. Rosario, 02 de Noviembre de 2020.

Oviedo, R. R., Gaibazzi, M. F., Leda, A. C., Racca, A. P., Siegenthaler, B. E. y Suñer, M. N. (2020) “Importancia del desarrollo de competencias para el ejercicio del profesional en Ciencias Económicas en un contexto VICA”. En: Informes de Investigación. IIATA. 5(5). Octubre de 2020. ISSN Nº 2525-1023 (en línea).

Published

2021-10-15

How to Cite

Oviedo, R. R. (2021). Desarrollo de competencias profesionales del Licenciado en Administración (UNR) a través del Taller de Práctica Profesional. Informes De Investigacion. IIATA., 6(6), 47-67. https://doi.org/10.35305/iiata.v6i6.32

Issue

Section

ARTICULOS

Most read articles by the same author(s)